15

چین دقیق‌ترین اطلس ماه را منتشر کرد – تابناک


به گزارش تابناک زومیت نوشت: آکادمی علوم چین اطلس قمری جدیدی منتشر کرده است که وضوح نقشه های دوران آپولو را دو برابر می کند و از جاه طلبی های فضایی چین و سایر کشورها پشتیبانی می کند.

به گزارش نیچر، اطلس جدید زمین شناسی ماه که حاصل تلاش بیش از 100 محقق در طول یک دهه است، علاوه بر اطلاعات اولیه زمین شناسی در مورد سطح ماه، در مجموع 12341 دهانه، 81 دهانه را شامل می شود. حوضه و 17 نوع سنگ.

نقشه های جدید در مقیاس بی سابقه 1:2500000 ایجاد شده است. راس میچل، ژئوفیزیکدان موسسه زمین شناسی و ژئوفیزیک، آکادمی علوم چین، می گوید: «هر سؤال در زمین شناسی با نگاه کردن به نقشه های زمین شناسی شروع می شود. “اطلس ماه نو یک منبع جهانی است.”

چین دقیق ترین اطلس قمری را منتشر می کند

بیش از 100 محقق برای یک دهه برای تولید اطلس ماه جدید کار کردند.
جیانژونگ لیو، یکی از رهبران این پروژه، با اشاره به اینکه نقشه‌های موجود از ماه می‌گوید: «سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده از داده‌های مأموریت‌های آپولو برای ایجاد تعدادی نقشه زمین‌شناسی از ماه، از جمله نقشه منظره در مقیاس 1:500000 استفاده کرد. قدمت ماه به دهه‌های 1970 و 1960 برمی‌گردد و از تعدادی نقشه‌های منطقه‌ای با دقت بالاتر مکان‌های فرود استفاده می‌کرد. از آن زمان، دانش ما در مورد ماه بسیار پیشرفت کرده است و نقشه های قدیمی دیگر نمی توانند نیازهای تحقیقات و اکتشافات آینده ما در ماه را برآورده کنند.

امسال سه فضاپیما به ماه پرتاب شده است و چین قصد دارد در ماه می یک فضاپیما برای جمع آوری سنگ ها از سمت دور ماه بفرستد. نقشه های جدید به چین و دیگر کشورها در کشف ماه کمک می کند.

چین دقیق ترین اطلس قمری را منتشر می کند
دانشمندان از نقشه های جدید ماه برای درک بهتر تاریخ ماه استفاده خواهند کرد.
با استفاده از اطلس جدید قمری، دانشمندان می توانند تاریخ ماه را بهتر درک کنند، منابع بالقوه ماه را ارزیابی کنند و مطالعات زمین شناسی مقایسه ای انجام دهند. این نقشه ها همچنین به انتخاب مکان مناسب برای ساخت پایگاه های تحقیقاتی در ماه کمک می کند.

اطلس جدید قمری که به دو زبان چینی و انگلیسی موجود است، با استفاده از داده های برنامه اکتشاف ماه چین، به ویژه ماموریت Chang’e 1، که سطح ماه را از مدار بین سال های 2007 تا 2009 کاوش کرد، گردآوری شد.

چین دقیق ترین اطلس قمری را منتشر می کند
اطلس ماه نو با استفاده از داده های برنامه اکتشاف ماه چینی گردآوری شده است.
مشاهدات سطح ماه توسط مریخ نوردهای Chang’e-3 و Chang’e-4 به ترتیب در سال های 2013 و 2019، به تأیید صحت داده های Chang’e-1 کمک کرد. تیم تولید کننده اطلس همچنین از داده های ماموریت هایی مانند GRAIL، مدارگرد شناسایی ماه ناسا و کاوشگر Chandrayaan-1 هند استفاده کرد.

در سال 2012، محققان چینی شروع به تهیه نقشه هایی کردند که به دنبال اهداف بعدی اکتشاف ماه بودند.

چین با مشارکت روسیه و بیش از ده‌ها کشور و سازمان دیگر، ساخت ایستگاه تحقیقاتی بین‌المللی قمری را رهبری می‌کند که قرار است در اواسط دهه 2030 در قطب جنوب ماه برای تحقیقات علمی و علمی ساخته شود. بهره برداری از ماه

تیم لیو مدتی است که روی بهبود وضوح نقشه ها کار می کند و نقشه های منطقه ای دقیق تری را بر اساس نیازهای علمی و مهندسی ایجاد خواهد کرد.

در همین حال، اطلس تکمیل شده بر روی پلتفرم ابری «ماه دیجیتال» قرار گرفته و در نهایت در اختیار جامعه تحقیقاتی بین المللی قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا